05 november 2007

Nu skal det være...!

Den 1. december starter jeg som partner i dialog- og kommunikationsbureauet Responsive. Responsive er etableret på baggrund af bureauet Gorrissen, som altså nu skifter navn, ejerstruktur og idegrundlag.


A dream coming through..
For mig er det en gammel drøm, som nu går i opfyldelse. Jeg har været fantastisk glad for min tid i TrygVesta, og er meget beæret over at have fået lov til at stå i spidsen for TrygVesta omstillingsproces. Det har været ekstremt spændende og udfordrende. Det at blive sat i førersædet for en så strategisk vigtig proces, fortæller en hel del om perspektiverne i en mere moderne marketingtænkning, og samtidig også de udfordringer de marketingansvarlige står overfor. På en ene side en kæmpe mulighed og på en anden side en stor risiko, hvis ikke man kender sin besøgstid og ved hvordan man skal gribe bolden.


Marketing 2.0
Marketing 2.0 handler om et helhedssyn og langt fra "bare" om reklamer og eksekvering. Marketing handler om markeds- og kundeindsigt, om medarbejdere som drivere for Brand Equity, om produktion, om distribution og medieplatforme. Kort sagt alle de ingredienser som virksomheder har brug for, for at blive mere innovative og skabe vækst i fremtiden.


Hjæælp...?!
Men hvor går man hen hvis man som marketingansvarlig har brug for sparring i denne proces? De traditionelle bureauer kan måske nok hjælpe noget af vejen, men desværre aner de simpelthen ikke noget om hvordan tingene foregår indenfor murene i virksomhederne. Samtidig har de stadig også for meget fokus på at sælge eksekvering, da det er den måde deres forretningsmodeller er skruet sammen på. Så er der selvfølgelig managementkonsulenter og HR-konsulenter, men de er lysår fra at tænke kommunikation og kender ikke til kernen i marketingleverancer. Min erfaring er, at den form for sparring som marketingansvarlige har brug for i deres omstillingsproces, ikke er eksisterende i dag.


At være Responsive
Dermed er vi ovre i idegrundlaget bag Responsive. Vi vil gerne være den marketingansvarliges forlængede arm. Vi kender udfordringerne, for vi har været der selv. Vi ved hvad der virker, og hvordan man dokumenterer det. Vi ved at dialog og samtale er fremtidens kommunikationsform i netværkssamnfundet, og vi skaber løsninger på tværs af medieplatformene. "Responsive" betyder at være lydhør, åben, modtagelig og at agere på det, der sker i omgivelserne, og samtidig indeholder det ordet respons, som er målet for alle former for kommunikation.


Fra 1. januar 2008 er vi 10 medarbejdere i Responsive, med et tungt og stærkt fokus på strategisk rådgivning omkring kommunikation. Vi arbejder med spændende virksomheder som bl.a. Dong Energy, G4S, og Klasselotteriet.


Om jeg glæder mig? Fuldstændig vildt - det bliver hamrende spændende! Men samtidig selvfølgelig også vemodigt at forlade TrygVesta, som har fyldt så meget og givet mig så meget, gennem de sidste 5 år. Stort tak for godt samarbejde til alle mine søde kollegaer i TrygVesta. Jeg kommer til at savne jer.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hell og lykke med dine nye spennende utfordringer! Det var virkelig givende og spennende å jobbe med deg!!..og selvsagt et tap for oss når du sluttet.

Får etterhvert satse på et treff med dine gamle kolleger slik at vi får høre hvordan det går med deg
:-)

Anonym sagde ...

Tak for det Roald, og i lige måde. Jeg vil helt sikkert holde kontakten, så jeg også kan høre hvordan det går med jer :)